Moniek Geurtsen

Moniek Geurtsen, de Garage
Moniek Geurtsen, de Garage

Moniek Geurtsen is filiaalmanager van kledingzaak de Garage in Harderwijk. De zaak is vernieuwend bezig, want sinds hun laatste verhuizing werken ze samen met Barbershop Nero en woonwinkel Tutze. Drie bedrijven die samenwerken in een pand, is dat misschien de oplossing?

 

Reuring

Bij Barbershop Nero zitten natuurlijk vaak mensen te wachten, dus er zit altijd wel iemand aan de grote koffietafel die we hier hebben staan. Deze kun je mooi zien door de grote dubbele deuren die op het Hortuspark uitkomen. Daarmee heb je altijd reuring je winkel, er gebeurt altijd iets.

 

Is dat alleen vandaag?

Het is natuurlijk wel een bijzondere combinatie, een kledingwinkel en een kapperszaak. Mensen die hier nog nooit geweest zijn en die naar achter lopen staan altijd eerst even twee minuten stil van: ‘wat zijn jullie nou aan het doen? Is dat alleen vandaag of is dat altijd?’

 

Bewust gescheiden

De reacties zijn echt heel positief. En Nero loopt lekker, Tutze, de woonartikelen die hier ook verkocht worden, loopt ook goed. Je hebt de klanten van elkaar in de winkel. Daarmee gaat je traffic enorm omhoog. We hebben de winkel wel echt gesplitst. De voorkant is dames met dan ook artikelen van Tutze ertussen. Want Tutze is meer een dames dingetje. Dus dat hebben we heel bewust gescheiden, zodat we achterin meer focus op de mannen hebben. Daar ziet het er wat stoerder uit.

 

Mee met de tijd

Ik denk dat het belangrijk is om het enthousiasme vanuit jezelf goed naar buiten te brengen. Niet vastroesten in het oude vertrouwde. Het idee: ‘dit doen we al twintig jaar dus het is goed’, dat kan echt niet meer. Je moet mee met je tijd.